Computerlab in Dharamsala

Bij de middelbare school van de TCV Upper Dharamsala met 454 studenten was dringend behoefte aan nieuwe computers met toebehoren voor het computerlaboratorium.

De computers waarmee de studenten werkten, waren ouder dan tien jaar en daarmee te oud om nieuwe software op te laten functioneren. De lessen werden door vele computerstoringen onderbroken en verstoord. In het ons toegestuurde projectvoorstel stond het belang van goed werkende computers voor studenten als volgt verwoord:

“…Als de technologie van een samenleving gebaseerd is op werk dat wordt gedaan door paarden, is het belangrijk dat veel mensen in de samenleving geschoold zijn in het werken met paarden. Op dezelfde manier is de technologie van de wereldwijde internationale samenleving tegenwoordig gebaseerd op computers en internet. Om deel uit te maken van die samenleving moeten er mensen zijn die geschoold zijn in het werken met IT.”

In maart 2015 hebben we een bedrag kunnen overmaken waarmee inmiddels de 39 (!) nieuwe computers zijn aangeschaft. We zijn heel blij hiermee bij te dragen aan de kwaliteit van het onderwijs om de studenten voor te bereiden op een betere toekomst.

Klik hier voor de foto's!