Kinderdorp Jhamtse Gatsal

Het kinderdorp Jhamtse Gatsal is een school en thuis voor ongeveer 90 kinderen die in leeftijd variëren van peuter tot adolescent. Jhamtse Gatsal bevindt zich in het district Tawang in Arunachal Pradesh in India. Dit gebied kenmerkt zich door grote armoede en tegenspoed. De kinderen komen uit naburige dorpen en hebben vaak veel tegenslag en weinig liefde meegemaakt. In het kinderdorp Jhamtse Gatsal  worden ze omringd met liefde en zorg, krijgen ze te eten, kleding, medische zorg en een scholing die bij ze past.

Het kinderdorp is acht jaar geleden opgericht door de boeddhistische monnik Lobsang Phuntsok. Hij, zelf na een ongelukkige jeugd opgevangen en getraind in het gevolg van de Dalai Lama, koos na een verblijf in de Verenigde Staten waar hij een boeddhistisch centrum leidde, ervoor om terug te keren naar India en een verschil te maken in het leven van jonge kinderen. Aan de voet van de Himalaya richtte hij de Jhamte Gatsal childrens community op, een kinderdorp waar jonge wezen en kinderen die geen thuis hebben of zwaar verwaarloosd werden, worden opgevangen.

Lobsang Phuntsok en zijn kinderdorp staan echter onder grote druk: er is veel meer aanbod van kinderen die hij zou willen helpen dan dat de gemeenschap nu aan kan. We willen er graag aan bijdragen dat nog veel meer kinderen opgevangen kunnen worden in de liefde en zorg van Lobsang en zijn team.

Meer informatie is ook te vinden via deze link: http://jhamtsegatsal.org/